Marketingconcepten

Marketingconcepten

Wij brengen u in contact met studenten!

Marketingconcepten

Een marketingconcept betekent voor ons: het vertellen van een verhaal waardoor we een gezamenlijke beleving creëren. Studentensteden is gespecialiseerd in (studentikoze) content marketing. Creativiteit, herkenbare verhalen en de mogelijkheid tot lokale targetting zijn hierin leading. Wij delen graag onze expertise en we leren ook graag van u. Waarom? Omdat wij geloven dat wij hetzelfde doel voor ogen hebben: een consument creëren die verbonden is met een verhaal en een beleving wil delen. De ontwikkeling van een marketingconcept is voor ons dan ook een co-creatie. We geloven dat we door het uitwisselen van learnings een verhaal naar een hoger niveau brengen.

 

Wilt u met ons een verhaal vinden, vertellen en delen?

Neem dan nu contact op.

 

 

 

 

 

Hoe we samen met een ander merk een verhaal vertellen? Dat ziet u hieronder.

 

Case: Rabobank Den Haag

 

Vraag

Studenten zijn voor Rabobank Den Haag een belangrijke en interessante doelgroep. Als bank is het een uitdaging om binnen het huidige (online) aanbod onderscheidend te zijn. Vooral bij een doelgroep die over het algemeen weinig loyaal en moeilijk te bewegen is. Hoe bereikt Rabobank Den Haag (aankomende) studenten en overtuigt zij hen om klant te worden en te blijven?

 

Antwoord

In het webvertising- en offline concept “Stugether” organiseerden we als kick-off een offline panel. In een open gesprek tussen Rabobank Den Haag, Studentensteden en studenten leerden we over de behoeften van studenten als ze gaan studeren. Studenten gaven aan dat ‘samen’, ‘gezelligheid’ en ‘netwerken’ belangrijke factoren zijn voor de keuze van een studentenstad.

 

In gezamenlijke brainstormsessies met Rabobank Den Haag werd het concept “Stughether” geïntroduceerd: een marketing campagne waar het samenbrengen van studenten centraal staat. Onder het stugether concept vallen onder andere banner- en native advertising campagnes waar Rabobank Den Haag een coachende rol inneemt. Daarnaast organiseren we offline netwerk avonden. Tijdens die avonden worden studenten en Rabobank op een informele manier samengebracht. Uitgangspunt is: kennis delen, verbinden en brainstormen over onder andere ondernemen. Want: samen creëren leidt altijd tot een rijker eindresultaat.

 

De komende periode werken Rabobank Den Haag en Studentensteden verder aan het verreiken en betrekken van onze studenten community.

 

Kom in contact met studenten!