Inschrijven in de gemeente Rotterdam
Een belangrijke must do voor studenten die op kamers gaan: schrijf je in bij de gemeente waar je gaat wonen! Je leest hier alles over je inschrijving in je nieuwe gemeente.
Als je naar Rotterdam verhuist, moet je je inschrijven bij de gemeente. Een verhuizing doorgeven kan vanaf 30 dagen voor de verhuizing of tot 5 dagen erna. Geef je het later door? Dan wordt de dag van doorgeven de verhuisdatum. Geef je je verhuizing niet door, dan maak je kans op een boete.
Meld je direct aan bij:
1. HUURZONE
2. KAMERNET
Hoe inschrijven bij de gemeente Rotterdam?
Je kunt je online inschrijven bij de gemeente Rotterdam of door een afspraak te maken.
Wat heb je nodig om je in te schrijven?
Als je je gaat inschrijven bij de gemeente Rotterdam heb je de volgende dingen nodig:
Identiteitsbewijs
Een bewijs van bewoning (bijvoorbeeld een koopcontract, huurcontract of bij antikraak een gebruikersovereenkomst)
Meer details vind je op de website van gemeente Rotterdam.
Adreswijziging doorgeven
Geef je adreswijziging door aan de gemeente Rotterdam. Zij geven je nieuwe adres ook door aan overheidsinstanties, zoals DUO.
Geef je adreswijziging door aan je universiteit of hogeschool en andere instanties, zoals je bank en telefoonprovider.