Mijn eerste week als salestijger
Dagelijks het hele land door crossen in de mooiste leaseauto om verschillende producten aan de man te brengen voor dikke bonussen en mooie reisjes. Een leven in de sales lijkt me wel wat. Daarom heb ik gekozen om de minor sales- en accountmanagement te volgen. Om ‘wat ervaring’ op te doen werd mij aangeraden om een bijbaantje te nemen bij een callcenter. Ik neem je mee tijdens mijn eerste werkweek.
Mijn verwachtingen over dit callcenter klopte niet
“De meest succesvolle salesmanagers zijn begonnen in een callcenter” werd er tijdens de eerste les van de minor gezegd. Ik was op dat moment toevallig ‘in between jobs’ dus ik dacht waarom niet, ik probeer het gewoon. Het werk zelf leek mij niet veel aan, hoorde van vrienden dat zij wel eens gewerkt hadden bij een callcenter. Dat was een belfabriek met alleen maar hokjes waar mensen bezig waren om de targets – die elke keer hoger werden - te halen. Maar ik wilde desondanks wel eens die ervaring opdoen.
Behalve dan af en toe iets verkopen via marktplaats, had ik nog nooit iets aan sales gedaan. Na wat zoekwerk kwam ik bij bij een vacature van Market Discovery® terecht. Ik kon daar vanaf twaalf uur per week werken, welke flexibel zijn in te plannen. Ze hebben een jong team en moderne werkomgeving (geen belfabriek). Zeker de flexibele tijden, die ik kon combineren met voetbal en school zag ik wel zitten.
Mijn eerste week als callcenter agent
Nadat ik de vacature vond, volgde er een soepele en interessante sollicitatieprocedure. Zoals je gemerkt heb waren mijn verwachtingen niet bepaald hoog, maar sinds dag één is mijn gevoel letterlijk 90 graden gedraaid. Allereerst is de werkplek super chill. Doordat het pand pas 2 jaar oud is, ruikt het nog naar nieuw en het materiaal is van hoge kwaliteit. De saaie geitenwollensokken types - die ik had verwacht - zijn totaal niet aanwezig. Alle collega’s staan klaar voor je en willen je helpen om resultaten te behalen. Door de coaching op acquisitievaardigheden ben ik benieuwd of die drie maanden minor kan tippen aan één week callcenter.
Mijn ervaring werken als callcenter medewerker
Na een week werken durf ik met trots te vertellen dat ik callcenter agent ben. In het begin lopen de gesprekken nog niet heel lekker, maar door de begeleiding merk je gewoon dat het vanzelf beter gaat lopen. Deze week heb ik twaalf uur gewerkt die ik zelf heb mogen indelen tussen negen en vijf. Benieuwd of dit misschien ook iets voor jou is? Neem hier een kijkje. Ik weet zeker dat het een mooie opstap naar een glansrijke salescarrière is.