Inschrijven in de gemeente Nijmegen

Een belangrijke must do voor studenten die op kamers gaan: schrijf je in bij de gemeente waar je gaat wonen! Je leest hier alles over je inschrijving in je nieuwe gemeente.

28 Aug 2025
1 min leestijd

Als je naar Nijmegen verhuist, moet je je inschrijven bij de gemeente. Een verhuizing doorgeven kan vanaf 30 dagen voor de verhuizing of tot 5 dagen erna. Geef je het later door? Dan wordt de dag van doorgeven de verhuisdatum. Geef je je verhuizing niet door, dan loop je het risico op een boete!

Meld je direct aan bij:

1. HUURZONE

2. KAMERNET

Hoe inschrijven bij de gemeente Nijmegen?

Je kunt je online inschrijven bij de gemeente Nijmegen of door een afspraak te maken.

Wat heb je nodig om je in te schrijven?

Als je je gaat inschrijven bij de gemeente Nijmegen heb je de volgende dingen nodig:

  • Identiteitsbewijs

  • Een bewijs van bewoning (bijvoorbeeld een koopcontract, huurcontract of bij antikraak een gebruikersovereenkomst)

Wat moet je doen als je gaat verhuizen?

  • Geef je adreswijziging door aan de gemeente Nijmegen. Overheidsinstanties, zoals DUO, krijgen automatisch je nieuwe adres. Je hoeft dit dus neit apart door te geven.

  • Geef je adreswijziging door aan andere instanties zoals je huisarts, tandarts, bank, telefoonprovider en webshops waar je vaak bestelt.

Volgend artikel

Kamer verhuren

Kamer verhuren