Inschrijven in de gemeente Delft
Een belangrijke must do voor studenten die op kamers gaan: schrijf je in bij de gemeente waar je gaat wonen! Je leest hier alles over je inschrijving in je nieuwe gemeente.
Als je op kamers in Delft gaat, moet je je inschrijven bij de gemeente. Een verhuizing doorgeven kan vanaf 30 dagen voor de verhuizing. Of tot 5 dagen erna. Geef je het later door? Dan wordt de dag van doorgeven de verhuisdatum. Geef je je verhuizing niet door, dan maak je kans op een boete!
Meld je direct aan bij:
1. HUURZONE
2. KAMERNET
Hoe inschrijven bij de gemeente Delft?
Het inschrijven bij de gemeente kan via internet of door langs te gaan bij de Dienst Burgerzaken en Gemeentebelastingen. Als je je online wil inschrijven, dan heb je je DigiD nodig en je moet een kopie van je huurcontract meesturen. Wil je je persoonlijk inschrijven bij de gemeente? Dan moet je vooraf een afspraak maken.
Wat heb je nodig om je in te schrijven?
Heb je een afspraak gemaakt het gemeenteloket om je in te schrijven in Delft? Dan moet je meestal een van onderstaande documenten meenemen:
Koop- of huurcontract.
Toestemmingsverklaring van de hoofdbewoner inclusief een kopie van zijn of haar identiteitsbewijs.
Bij antikraak: gebruikersovereenkomst.
Meer details vind je op de website van de gemeente Delft.
Wat moet je doen als je gaat verhuizen?
Geef je adreswijziging door aan de gemeente Delft. Zij geven je nieuwe adres door aan overheidsinstanties, zoals DUO.
Geef je adreswijziging door aan je universiteit of hogeschool en andere instanties.